Med lastnostmi, ki odlikujejo človeka, je tudi čustvena inteligenca, ki se seveda razlikuje od tiste klasične, ki jo merimo z različnimi vprašalniki in testiranji. Vsekakor pa je za vsakega, ki se ukvarja z nekim poslom, pomembna tudi čustvena inteligenca v prodaji, saj je dandanes vsem že jasno, da si prodajalec, ne glede na to, s čim se ukvarjaš. Morda prodajaš izdelek, morda svoje storitve – vse to je prodaja in cilj vsega je, da imaš od tega tudi nek dobiček in posledično spodobno življenje. V primeru čustvene inteligence gre namreč za to, kako doživljamo svoja čustva in čustva drugih ljudi, kako se znamo z njimi spoprijemati, jih opazovati, ubesediti, kako jih prepoznati pri sogovorniku in jih tudi upoštevati v medsebojni komunikaciji ter podobno.
Kaj sploh ima čustvena inteligenca skupnega s prodajo? Kar nekaj stvari. Ko nekaj prodajaš, pa naj gre za izdelke ali storitve, moraš biti v stiku s potencialnimi kupci oziroma strankami. In zelo pomembno je, kako jih jemlješ, na kakšen način do njih pristopaš, kako se odzivaš na njihova vprašanja in dileme, kako znaš pomiriti njihove skrbi, kako znaš ubesediti tudi najmanjše podrobnosti.
Zato je čustvena inteligenca nekaj, kar bi morali gojiti prav vsi prodajalci – mednje seveda štejemo vse podjetnike in tudi vse zaposlene, ki imajo stik z nekimi kupci ali strankami, saj so ti medsebojni odnosi še kako pomembni prav za vsakega od njih. Bolj verjetno je, da bo človek od vas nekaj kupil, če se bo ob vas počutil prijetno, če bo ob vas dobil občutek, da ga znate upoštevati, da ga poslušate, spoštujete njegove želje, se odzivate na njegove predloge in podobno. In prav to je ključ čustvene inteligence. Zato bi podjetjem tudi na tem mestu svetovali, da je čustvena inteligenca nekaj, kar bi vsekakor morali razvijati pri vseh zaposlenih, saj jim to ne bo koristilo le na poklicnem, ampak tudi na osebnem področju.